پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
ایده های اپـل در سـال 2013
نوشته شده در یک شنبه 6 اسفند 1391
بازدید : 2262
نویسنده : منو تو

 ایده های اپـل در سـال 2013


همیشه محصولات جدید اپل برای هر علاقمند به فناوری جذابیت داشته و پیش از عرضه هریک شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد ویژگی‌ها و امکانات آن در اینترنت منتشر می‌شود. در این مطلب قصد داریم به تمامی محصولات آینده اپل در سال ۲۰۱۳ که انتظارشان را می کشیم نگاهی داشته باشیم.


iPhone 6/5s - آیفون 6/5s


شکی نیست که در سال ۲۰۱۳ نیز اپل نسخه جدیدی از آیفون خودش را برای رقابت با پرچم‌داران جدید اندرویدی مانند گلکسی اس ۴، اچ‌تی‌سی وان و احتمالاً نکسوس ۴ بعدی آماده خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که آیفون بعدی دارای تحول زیادی نسبت به نسل قبلی مانند آیفون ۴ و ۵ خواهد بود و یا با حفظ ظاهر امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری تقریباً آپدیت شده‌ای خواهد داشت و iPhone 5S نام خواهد گرفت. این آیفون جدید که احتمالاً در پاییز آینده معرفی شود احتمالاً از پردازنده فعلی موجود در آیپد جدید یعنی A6X استفاده خواهد کرد که پردازنده گرافیکی قدرتمند چهارهسته‌ای PowerVR SGX554MP4 در آن به احتمال زیاد با پرچم‌داران آینده اندروید نیز به خوبی قابل مقایسه خواهد بود. هرچند امکان عرضه این آیفون با پردازنده A7 نیز وجود دارد؛ از دیگر مشخصات احتمالی می‌توان به دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، iOS 7 و رم دو گیگابایتی امید داشت.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: اپل , ایده , آیفون , آیپد , مک بوک , تلویزیون HDTV ,



همـه چیـز در مـورد علامـت "@"
نوشته شده در دو شنبه 30 بهمن 1391
بازدید : 2147
نویسنده : منو تو

همـه چیـز در مـورد علامـت "@"


همه کسانی که به اینترنت دسترسی دارند، علامت @ را دیده اند و آن را می شناسند. این علامت که امروزه آن را بیشتر در آدرسهای ایمیل و یا شبکه های اجتماعی می توانیم ببینیم، در خیلی جاها بعنوان سمبل اینترنت یا ارتباطات مجازی تلقی میشود.

شاید فکر می کنید که این علامت از ابداعات چند سال گذشته است و پیش از دوران کامپیوترها و ایمیلها وجود خارجی نداشته؛ اما جالب است بدانیم که این علامت پیچ خورده، در طول قرنهای گذشته کاربرد داشته و بعضی مستندات قدمت آن را به پیش از قرون وسطی می رسانند. البته مردم قرون وسطی از علامت @ برای ارسال ایمیل به هم یا حتی هدایت کبوترهای نامه بر استفاده نمی کردند و این سمبل در آن زمانها استفاده های دیگری داشت.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: علامت@ , ایمیل , کامپیوتر , ,



بـرترین تکنـولوژی های سـال 2012
نوشته شده در جمعه 2 دی 1391
بازدید : 693
نویسنده : منو تو

بـرترین تکنـولوژی های سـال 2012


هر ساله با نزدیک شدن به پایان سال میلادی تعدادی از برترین تکنولوژی هایی که در طول سال رونمایی شده است رتبه بندی شده و به عنوان برترین های تکنولوژی انتخاب می شوند. به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ سایت Mashable یکی از پرطرفدارترین و همچنین پربازدیدترین سایت های تکنولوژی دنیا با نزدیک شدن به پایان سال میلادی لیستی از بهترین تکنولوژی های سال 2012 را ارائه کرده است که در نوع خود جالب و منطقی است. در این مطلب به 10 تکنولوژی برتر که در این لیست آورده شده است اشاره می کنیم:


10. iPhone 5

در رتبه 10 از این لیست یکی از جنجالی ترین تکنولوژی های سال 2012 قرار دارد. پس از مدت ها شایعه و حرف های متفاوت اواسط امسال اپل از پنجمین نسل تلفن های خود رونمایی کرد. این تلفن همراه دارای یک صفحه نمایش 4 اینچی با کیفیت رتینا است که به عنوان شفاف ترین صفحه نمایش شناخته می شود. همچنین پردازنده 4 هسته ای ان یکی از قوی ترین پردازنده های دنیا است.



:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: بـرترین تکنـولوژی های سـال 2012 , ,



بازدید : 602
نویسنده : منو تو

سیـر تکامـل تلفـن همـراه از سـال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲


تلفن همراه به عنوان وسیله ای که تاثیر زیادی در ایجاد روابط میان دارندگان این گجت دارد، تبدیل به بخش مهمی از زندگی روزانه ما شده است و از کوچک و بزرگ همه دارای یک تلفن همراه هستند. گوشی های امروزی نسبت به گوشی هایی که در اوایل وارد بازار شده بودند بسیار متفاوت بوده و در حال حاضر شما با داشتن گوشی هایی که تبدیل به اسمارت فون شده اند نه تنها از گوشی هایی که اوایل وارد بازار شده اند استفاده نخواهید کرد بلکه سراغی از آنها هم نخواهید گرفت.

با ورود فناوری های جدید تغییرات زیادی نیز در تلفن همراه بوجود آمد و گوشی های آجری که در اولین ورود خود به دنیای ارتباطی انسانها در سال ۱۹۹۵ ایجاد شدند تبدیل به اسمارت فون های زیبا و چشم نواز شدند که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه سفری به اولین گوشی های تولید شده با فناوری walkie-talkie تا گوشی های اسمارت فون امروزی خواهیم داشت.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: سیـر تکامـل تلفـن همـراه از سـال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۲ , مجموعه كامل اندرويد ۲۰۱۱ , ,



راهنمای قدم به قدم خرید کامپیوتر
نوشته شده در دو شنبه 15 خرداد 1391
بازدید : 631
نویسنده : منو تو

راهنمای قدم به قدم خرید کامپیوتر

تکلیف تان را با خودتان روشن کنید. این کامپیوتر را برای چه کاری لازم دارید؟ برای پرکردن فضای خالی دکوراسیون سالن پذیرایی؟ استفاده در ا تاق شخصی یا شرکت و مغازه؟ اگر جواب تان غیر از مورد آخر است باید بگویم همین حالا از خواندن ادامه مطلب دست بکشید.
هفت صبح: خرید کامپیوتر از آن خریدهایی است که معمولا هر هفته انجامش نمی دهیم. پس هر چیزی که بخریم تا مدت ها بیخ ریش مان باقی می ماند. اگر خیلی خوش شانس باشیم یک نفر آدم کاردرست، چیزفهم و اهل فن می تواند موقع چنین خریدی حسابی به درد بخور باشد. خوش شانس ترین کسی است که می تواند این نوشته را تا انتها دنبال کند؛ یک مشت تجربه شخصی که حاصل چند سال بالا و پایین کردن بازارهای کامپیوتر پایتخت است و آسان به دست نیامده.


چطور باید به بازار بروم؟

با تاکسی، اتوبوس، اتومبیل شخصی یا حتی پیاده! مهم این است به جایی بروید که یک مرکز مطمئن فروش قطعات و لوازم کامپیوتری باشد، پیش فاکتور معتبر ارایه بدهد، قطعات متنوع داشته باشد، بقیه هم آنجا را به عنوان یک مرکز مطمئن بشناسند و از همه مهم تر اینکه به محل سکونت شما نزدیک باشد.

:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: کامپیوتر , راهنمای خرید ,



تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی
نوشته شده در جمعه 15 ارديبهشت 1391
بازدید : 586
نویسنده : منو تو

تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی


اگه به روز هستید حتما تا انتها بخونید..


محصول جدید Oppo و کسب عنوان باریک ترین تلفن همراه جهان


داستان رقابت کمترین ضخامت در دنیای موبایل، چیزی شبیه تلاش شرکت های اتومبیل سازی برای ثبت سرعت ۰ تا ۱۰۰ در ثانیه کمتر است. شاید میزان ضخامت یک اسمارت فون، تاثیر چندانی در کاربرد آن و نحوه استفاده کاربر نداشته باشد، اما نشانه ای از قدرت و توانایی فنی شرکت سازنده است. اگر به خاطر داشته باشید، در CES 2012 به معرفی نازک ترین تلفن همراه جهان توسط Huawei با نام Ascend P1 S اشاره کرده و گفتیم که تنها به دلیل 0‪.‬02 اینچ ضخامت کمتر، توانسته این عنوان را از چنگ موتورولا RAZR در آورد.

خب، مثل اینکه حالا قرار است محصول جدید شرکت چینی Oppo با ضخامت 6‪.‬65 میلیمتری، تنها به خاطر 0‪.‬03 میلیمتر ضخامت کمتر نسبت به موبایل شرکت Huawei، این عنوان را از آن خود کند. البته Huawei تا زمان معرفی رسمی اسمارت فون جدید Oppo، لازم نیست نگران عنوان خود باشد. زیرا هنوز اطلاعات مان از این گوشی بسیار کم و در حد همین عکس هایی است که به بیرون درز کرده است.



اکنون به جز ضخامت بسیار کم، تنها می توانیم بگوییم که این موبایل هوشمند بدنه ای فلزی داشته و دارای سه دکمه لمسی در پایین است. همچنین با توجه به سه پین قرار گرفته در کنار آن، احتمالا از نوعی داک ویژه برای شارژ و شاید ارتباط با دیگر ابزار بهره می برد.

منبع : نارنجی




دستگیره ای که تنها با اثر انگشت درب را به رویتان باز می‌کند


یکی از مهم‌ترین دغدغه های یک صاحب خانه ایجاد امنیت بیشتر و جلوگیری از ورود و نفوذ سایرین بالاخص غریبه‌ها به ملک شخصی خود است و برای این کار ابزار و دزدگیرهای هوشمند و متنوعی ساخته و عرضه می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها و مطمئن‌ترین راه‌ها برای ورود افراد مجاز به اتاق یا بخشی از ساختمان استفاده از اسکن اثر انگشت است که با تطابق آن با دسترسی تعریف شده درب را باز یا بسته نگه می‌دارد و استفاده از این ابزار زیاد هم جدید نیست اما یک طراح خوش فکر در طرحی مفهومی این اسکنر را با دستگیره درب تلفیق کرده است و به گونه ای هوشمندانه و هنرمندانه اسکنر انگشت را در درون دستگیره جای داده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این طرح Grabit نام دارد و اسکنر آن به گونه ای طراحی شده است که با قرار گرفتن انگشت شست بر روی دستگیره درب برای باز کردن آن اسکنر عمل می‌کند.این طرح هنوز در مرحله مفهومی می‌باشد اما با ساختار ساده و زیبای آن می‌تواند مورد توجه سازندگان تجهیزات ایمنی و حفاظتی قرار گیرد.

منبع : 1 آی تی بلاگ



:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: تازه ترین خبرها از دنیای آی تی و تکنولوژی , ,



بـرترین گوشـی های تلفـن همـراه در سـال 2012
نوشته شده در چهار شنبه 23 اسفند 1390
بازدید : 612
نویسنده : منو تو

بـرترین گوشـی های تلفـن همـراه در سـال 2012

کارشناسان فهرستی از 10 تا از برترین گوشی های تلفن همراه در سال 2012 را تهیه کرده اند که در این ایمیل آنها را از نظر خواهید گذراند.

1. بلک بری کیورو 9360 (BlackBerry Curve 9360)
مدل های کیورو ثابت کرده اند که موفقیت بزرگی برای برند بلک بری محسوب می شوند. کیورو 9360 به عنوان جدیدترین مدل بلک بری فرصت استفاده از ایمیل و کیبورد کیوورتی را در اختیار مشتریان قرار می دهد. در حالیکه قیمت قابل قبولی نیز دارد همچنین سیستم عامل 7 بلک بری روی این مدل اجرا می شود.





2. اچ تی سی سن سیشن ایکس ال(HTC Sensation XL)
این مدل در واقع تکرار کننده موفقیت آن دسته از گوشی های جدید اچ تی سی است که اندازه بزرگی دارند و دارای هدفون های مخصوص به خود هستند. این گوشی دارای نمایشگر4/7 اینچی، بدنه آلومینیومی تک قسمتی و یک دوربین 8مگا پیکسلی است.






:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: بـرترین گوشـی های تلفـن همـراه در سـال 2012 , بلک بری کیورو 9360 (BlackBerry Curve 9360) , اچ تی سی سن سیشن ایکس ال(HTC Sensation XL) , موتورلا رازر(Motorola Razr) , نوکیا لومیا800 (Nokia Lumia 800) , سونی اریکسون ایکس پریا آرک اس( Sony Ericsson Xperia Arc S) , بلک بری بولد 9900 (blackbBerry bold 9900) , سامسونگ گالاکسی نکسوس(Samsung Galaxy Nexus) , اچ تی سی سن سیشن ایکس ای( HTC Sensation XE) , اپل آیفون 4 اس(Apple iPhone 4S) , سامسونگ گالکسی اس2 (Samsung Galaxy S2) , ,



از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟
نوشته شده در سه شنبه 22 اسفند 1390
بازدید : 640
نویسنده : منو تو

  از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟



ژاپن تا سال 2050 آسانسور فضایی می سازد‍!


شما در سالن سینما ننشسته یا بر روی مبل راحتی تان لم نداده اید، این هم فیلم پیشتازان فضا یا هر فیلم علمی تخیلی دیگری با آن همه ربات و صفینه و این داستانها نیست! حقیقت آن است که دوستان چشم بادامی مان در حال ساخت یک آسانسور فضایی کاملاً واقعی هستند و امید می رود تا سال 2050 آن را افتتاح کنند! بنا به خبر منتشره در روزنامه یومیوری ژاپن، شرکت ساختمانی اوبایاشی قول داده تا نیمه قرن جاری آسانسوری به ارتفاع 36,000 کیلومتر را به بهره برداری برساند.

این کمپانی قصد دارد تا از لوله های کربن نانو که 20 برابر محکم تر از فولاد هستند، برای ساخت کابل مورد نیاز این آسانسور بهره ببرد. قرار است در ساخت این دستگاه از کابلهایی به طول کلی 96,000 کیلومتر برای بالا و پایین بردن اتاقک آسانسور استفاده شود. بدین ترتیب طول کابل مصرفی چیزی در حدود یک چهارم فاصله زمین تا ماه خواهد بود.



از این گذشته اتاقک این آسانسور ظرفیت 30 نفر را خواهد داشت و با سرعتی در حدود 200 کیلومتر در ساعت مسافت 36,000 کیلومتری بین مبداء و مقصد را طی خواهد کرد. در همین رابطه یکی از اعضای شرکت اوبایاشی اعلام کرده است که: در حال حاضر نمی توانیم رقم دقیقی از هزینه کلی این پروژه را محاسبه و اعلام نماییم. با این وجود، تمام توان خویش را صرف تحقق این رویا خواهیم نمود.

البته با پشتکاری که از دوستان ژاپنی مان سراغ داریم هیچ بعید نیست پیش از تاریخ اعلامی بتوانند آسانسور علمی تخیلی خود را بسازند. ولی نباید از یاد ببریم که بالا و پایین رفتن با این آسانسور نه تنها قدری برای جیب ما گران تمام می شود که احتمالاً باید در صف انتظار طولانی چند صد کیلومتری نیز بیایستیم!

منبع : زومیت




عینک eyeCan سامسونگ امکان کنترل ماوس برای معلولین را فراهم می کند


افراد عادی که توانایی جسمی کافی برای کنترل کامپیوتر از طریق ماوس و کی برد را دارند کمتر به یاد معلولین جسمی می افتند. اما حتی تصور کار کردن با کامپیوتر بدون دست یا بدون استفاده از کی بورد و ماوس دردناک است. واقعا افراد معلول چطور از کامپیوتر استفاده می کنند؟ سامسونگ به تازگی ابزاری به نام eyeCAN معرفی کرده که کاربر تنها با حرکت چشم خود می تواند کامپیوتر را کنترل کند.

eyeCAN در واقع عینک خاصی است که حرکت چشم کاربر را دنبال نموده و آن را به حرکت نشانگر ماوس تبدیل می کند. به کمک این ابزار، افراد ناتوان نیز می توانند نشانگر ماوس را هدایت نموده و از کامپیوتر استفاده کنند. نمونه آزمایشی این ابزار به خوبی کار می کند و سامسونگ امیدوار است در سال جاری آن را بصورت عمومی وارد بازار کند.

منبع : زومیت




:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر , ,



تصاویـر جـادویی در عصـر دیجیتـال
نوشته شده در یک شنبه 21 اسفند 1390
بازدید : 618
نویسنده : منو تو


تصاویـر جـادویی در عصـر دیجیتـال


تصاویر جادویی زیر در نگاه اول ثابت به نظر می‌رسند، اما اگر دقت کنید، بخشی یا فردی در این تصویر ثابت بصورت نامحسوسی در حال حرکت است. بخشی که چشم بیننده را به خود جذب کرده و موجب حیرت و تعجب او می‌شود. این سبک جدید از سینما گراف با این که زمان اندکی از شروع این فناوری می‌گذرد ولی طرفداران بسیاری برای خود پیدا کرده است .










:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: تصاویـر جـادویی در عصـر دیجیتـال , ,



بازدید : 612
نویسنده : منو تو

اسبـاب ‌بـازی‌های باورنکـردنی در عصـر تکنـولوژی !

 


تفنگ لیزری Hasbaro:
مغز این تفنگ لیزری یک دستگاه آیفون یا آیپاد است که به عنوان چشم بازیکن و نشان دهنده مسیر وی عمل می‌کند. نمایشگر روی صفحه نمایش این ابزار مگسک تفنگ، اهداف، و موقعیت راداری دشمنان را در فاصله 80 متری نشان می‌دهد. 24 نفر به صورت هم‌زمان می‌توانند این بازی را انجام دهند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جنگنده اسفنجی WowWee:
هواپیمای جنگنده اسفنجی WowWee نسخه امروزی بازی کودکانه چرخیدن با یک هواپیمای اسباب‌بازی در اطراف اتاق محسوب می‌شود. این هواپیمای ده سانتی‌متری با استفاده از یک بازوی مکنده، به هر کدام از ابزارهای مجهز به دوربین شرکت اپل متصل می‌شود و بازیکن می‌تواند هواپیمای خود را در صحنه نبردهای جنگ جهانی دوم به پرواز درآورد.



:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: اسبـاب ‌بـازی‌های باورنکـردنی در عصـر تکنـولوژی , ,



50 طرح جالب و شگفت انگیز موس کامپیوتر
نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1390
بازدید : 3746
نویسنده : منو تو

50 طرح جالب و شگفت انگیز موس کامپیوتر

نقش موس به عنوان یک ابزار اساسی برای کار با کامپیوتر بر هیچ کس پوشیده نیست. برای خواندن این متن در نارنجی شما روی آن کلیک کرده اید و اکنون در حال اسکرول به بالا و پایین هستید. هنگام کار با کامپیوتر شما وابستگی زیادی به موس دارید. ۲۰ سال قبل این وابستگی ۱۰۰ درصد بود (اگر موس نداشتید نمی توانستید با کامپیوتر کار کنید.)، ۵ سال قبل وابستگی ۸۰ درصد بود و اکنون این مقدار به کمتر از ۵۰ درصد افت کرده است. علت این افت، پیدا شدن تاچ پد و سایر سطوح لمسی بوده است. اما طراحان همچنان با جدیت در حال کار روی موس ها هستند. زیر آنها در نرم افزارهای طراحی مانند فوتوشاپ و... بسیار بهتر و سریع تر عمل می کنند.


 

 

موس Jelly Click

یک موس به شدت غیرعادی است و توسط Bongkun Shin، Heungkyo Seo، Jiwoong Hwang و Wooteik Lim طراحی شده. آنها نام Jelly Click Mouse را روی آن گذاشته اند. تمامی مدارهای الکتریکی آن در یک تخته قابل انعطاف قرار گرفته است و تنه اصلی موس یک کیسه پلاستیکی نرم است که می توان به میزان دلخواه آن را باد کرد.


 

 


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: 50 طرح جالب و شگفت انگیز موس کامپیوتر , موس , موش , کامیپوتر , ,



ایـده های جالبـی برای رفـاه نـسل آینـده
نوشته شده در یک شنبه 25 دی 1390
بازدید : 771
نویسنده : منو تو

ایـده های جالبـی برای رفـاه نـسل آینـده


نوت بوک جیبی در ابعاد واقعی






:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: ایـده های جالبـی برای رفـاه نـسل آینـده ,



موبایل ها چگونه ساخته می شوند ؟
نوشته شده در چهار شنبه 18 آبان 1390
بازدید : 1002
نویسنده : منو تو

 


تولد یک تلفن همراه

موبایل ها چگونه ساخته می شوند ؟


یک موبایل چگونه موبایل می شود؟ مطمئنا چیزی بیشتر از یک پردازنده و قاب پلاستیکی مورد نیاز است! بیشتر تلفن هایی که در بازار می بینید، حاصل همکاری های بسیار گسترده ای هستند. همکاری هایی که از شکل دادن مفهوم یک طرح، تا طراحی و تولید نهایی آن گسترده شده اند. موبایل ها چه زمانی وارد صف عرضه اپراتورها می شوند؟ چقدر طول می کشد تا وارد بازار شوند؟ قیمتشان چگونه تعیین می شود و چه نوع مشکلاتی می توانند در عرضه آن ها تاخیر ایجاد کنند؟ این ها سوالات متداول در ذهن همه ما هستند. جسیکا دولکورت (از cnet) به سراغ طراحان سخت افزار، رابط کاربری و مدیران تولید این عرصه رفته و سعی کرده تا پاسخ این سوال ها را بیابد.

- در آغاز:
توسعه یک موبایل معمولا با یکی از دو سناریوی زیر آغاز می شود. اکثر اوقات، کارخانه تولید کننده اصلی، تلفن ها را طراحی و مشخصات آن ها را تنظیم می نماید. نمونه کارها تولید شده و برای هماهنگی به حامل ها ارسال می شوند. (منظور از حامل ها، همان اپراتورهای تلفن همراه است که موبایل ها را به صورت قراردادی به مشتریان عرضه می کنند.)

بعضی اوقات هم داستان برعکس می شود و حامل، به کارخانه تولید کننده، سفارش ساخت یک تلفن با برند خودش را می دهد. این سناریو را می توان در تلفن های سری Sidekick و MyTouch از اپراتور T-Mobile و تلفن های سری Droid از ورایزون مشاهده کرد. (هر چند ورایزون این قضیه را تایید نکرده است)

سناریو یک: یک کیف پر از تلفن

داستان با یک فروش بزرگ بین حامل و سازنده آغاز می شود. برگ های برنده سازنده، تلفن هایش هستند. پس نماینده شرکت سازنده؛ با یک کیف که به معنای واقعی پر از تلفن شده، وارد می شود. یک معرفی کامل از قابلیت های مختلف تلفن، مخاطبان آن، و روند فروش احتمالی داده می شود. سپس به بحث ها و سوالات بر سر مشخصات و طراحی تلفن، پاسخ داده می شود.

بعد از این مرحله، تشریفات اداری کار آغاز می شود. به جزئیات و مواد به کار رفته در بدنه تلفن توجه خاصی می شود و نمونه های آزمایشی نیز تست می شوند. طراحان صنعتی نگرانی های خود را از مشکلات طراحی تلفن اعلام می کنند و در صورت نیاز، پیشنهاد تغییرات جزئی در بدنه را می دهند. این تغییرات می توانند شامل رنگ بندی قسمت های مختلف تلفن، ظاهر اسپیکر ها و یا پوشش سطح پشتی تلفن باشند. حتی ممکن است تغییراتی در ظاهر تلفن هم اعمال شوند. البته تمام این تغییرات جزئی خواهند بود.

 


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: موبایل ها چگونه ساخته می شوند ؟ ,



علائم پشت گجت ها، چه معنایی دارند؟
نوشته شده در دو شنبه 16 آبان 1390
بازدید : 932
نویسنده : منو تو

علائم پشت گجت ها، چه معنایی دارند؟

احتمالا شما هم کنجکاو هستید که برخی علائم و اعداد که در پشت بسیاری از وسایل الکترونیکی و ارتباطی دیده می شوند، چه معنی و مفهومی دارند. کمی به پشت اسمارت فون یا تبلت خود دقت کنید، چیزی دستگیرتان نشد؟ نگران نباشید، این مطلب کمک تان می کند.
 
 
اگر خوب به این علامت نگاه کنید متوجه میشوید که یک F به همراه دو C در داخل یکدیگر است. FCC مخفف Federal communication commission یا کمیسیون ارتباطات ایالات متحده می باشد. هر وسیله ای که بخواهد از ارتباطات الکترونیکی استفاده کند، برای فعالیت در آمریکا باید مجوز این کمیسیون را داشته باشد. آی فون نه تنها یک موبایل است، بلکه از امکانات ارتباطی مثل بلوتوث و وای فای هم استفاده میکند! شناسه FCC یا FCC ID هر آی فون در پشت آن آورده شده.
 
 
سطل آشغالی که روی آن ضربدر خورده است به این معنا است که شما به خاطر باطریی که در داخل گجت تان وجود دارد، نمی توانید آن را به راحتی دور بیندازید، چرا که برای محیط زیست مضر است. در صورتی که می خواهید گجت مستعمل و از کار افتاده خود را دور بیندازید، باید آن را به مراکز ویژه بازیافت تحویل دهید. که البته این مسأله برای ما داخل ایران بیشتر شبیه یک طنز است...
 
 
عبارت CE مخفف conformité européene می باشد، که مجوزی برای فعالیت دستگاه های الکترونیکی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا است. عدد کنار این علامت نوع دستگاه را مشخص می کند که آیفون با عدد 0682 مشخص می شود و تأیید می کند این دستگاه مقررات لازم جهت فروش در اروپا را رعایت کرده است. علامت تعجبی هم که در انتها آمده، به فرکانس های مورد استفاده دستگاه بر می گردد، برای مثال فرکانس مربوط به تکنولوژی وایرلس در فرانسه بین 2.4 GHz و 2.454 GHz است. دستگاه هایی که این فرکانس را رعایت می کنند در "کلاس 1" این طبقه بندی جا میگیرند اما دستگاه هایی مثل آی فون که این فرکانس را رعایت نمی کنند "کلاس 2" محسوب می شوند و در پشت خود باید این علامت تعجب را درج کنند.
 
 
در خط بالای این علائم نیز اعدادی را می بینیم. عدد اول مدل گوشی را تعیین می کند که برای آیفون، A1332 EMC 380A است. عدد بعدی FCC ID است که در بالا راجع به آن توضیح دادیم. سپس عدد IC را میبینیم که مخفف industry Canada می باشد و مربوط به استانداردهای لازم برای فروش در داخل کانادا است.
 
این علائم مربوط به آیفون هایی است که برای فروش در آمریکا، اروپا و کانادا تولید شده اند. برای اطلاع از علائم مورد استفاده در سایر کشورها می توانید در آی فون خود به قسمت setting > general > about > regulatory بروید.
 
منبع : نارنجی

:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: گجت , علائم پشت گجت , علائم پشت , علائم اختصاری , FCC , CE ,



کد های مخفی آندروید
نوشته شده در یک شنبه 14 آبان 1390
بازدید : 1109
نویسنده : منو تو

کد های مخفی آندروید



 
ریزه کاری های آندروید و کدهای مخفی برای کاربران حرفـه‌ای

 امروزه اندروید با سن و سال کمی که دارد، تبدیل به یکی از بزرگترین و پرطرفدارترین سیستم عامل های موبایل در دنیا شده است. اما دید عموم کاربران نسبت به تلفن های همراه اندروید، ابزاری بسیار جدید است که زیر و بم کار با آن را  درست یاد نگرفته اند. اغلب شما درباره کدهای مخفی گوشی هایی مانند نوکیا و سامسونگ اطلاعات زیادی دارید، یا این مورد به گوش تان خورده است. اما چند نفر از شما با کدهای مخفی اندروید آشنایی دارد و با آنها کار کرده؟ در اینجا به تعدادی از کدهای مخفی پرکاربرد و ریزه کاری های این سیستم عامل همه کاره می پردازیم. 

توجه: لطفا از این کدها با دقت فراوان و با مسئولیت خودتان استفاده کنید. گزارش بازار مسئول آسیب های احتمالی نیست. 


*#*#4636#*#*

با تایپ این کد در گوشی اندرویدی خود، می توانید اطلاعات تلفن، اطلاعات باطری، تاریخچه کارکرد باطری و وضعیت کاربری آن را ببینید.



*#*#7780#*#*

با این کد گوشی شما factory data reset می شود، یعنی اینکه موبایل به تنظیمات پیش فرض کارخانه برمی گردد و این اطلاعات از درون آن حذف می شوند: اکانت های گوگل که روی موبایل تعریف شده یا با آن در ارتباط باشند تنظیمات و اطلاعات ذخیره شده در اپلیکیشن ها و سیستم اپلیکیشن های دانلود شده  اما این دستور کاری به برنامه های سیستمی، اپلیکیشن ها و همچنین اطلاعات کارت حافظه ندارد.



*2767*3855#

این دستور یک خرابکار تمام عیار است. گوشی شما را به تنظیمات کارخانه ای بر می گرداند، اما سر راه همه چیز را از فایل و فولدر گرفته تا اطلاعات و تنظیمات حافظه داخلی تلفن، پاک می کند و سپس فریم ویر (firmware) گوشی را از دوباره نصب می کند. پس در استفاده از این کد نهایت دقت را به کار ببرید و مراقب باشید.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: آندروید , گوشی آندروید , کد های مخفی آندروید , کدهای مخفی , کد مخفی , سیستم عامل ,



تفاوت ویندوز با لینوکس
نوشته شده در پنج شنبه 12 آبان 1390
بازدید : 1190
نویسنده : منو تو

تفاوت ویندوز با لینوکس


تفاوت لینوکس با ویندوز:
آیا شما تا کنون به این فکر کرده اید که تفاوت لینوکس و ویندوز در چیست؟ در این مقاله با پرداختن به نکات اصلی و غیر فنی به بیان این مطلب می پردازیم.
 
لینوکس خود یک هسته است
منظور از هسته چیست؟ هسته به این معناست که این لینوکس یا هسته قسمت اصلی سیتسم عامل را تشکیل می دهد و به خودی خود سیستم عامل به شمار نمی رود.

وظیفه هسته :
وظیفه هسته را میتوان در کنترل داده ها،مدیریت حافظه،سخت افزار،ورود و خروج داده ها و…خلاصه کرد.
 
همانطور که گفتیم هسته به خودی خود سیستم عامل به شمار نمی رود بلکه با استفاده از ابزارهایی که پروژه های متن باز GNUبرای آن ساخته است تبدیل به یک سیستم عامل می شود برا ی همین است که معمولا لینوکس را GNU/Linux می خوانند.
 
البته با افزودن سایر نرم افزار های متن باز میتوان از قابلیت هایی همچون سرویس دهنده ها،ایستگاه های کاری ،کامپیوتر های رو میزی و..برای آن استفاده کرد.
 
لینوکس در واقع نمونه متن باز یونیکس است چون بر اساس استاندارد POSIXپیاده سازی شده و با آن سازگاری دارد.
 
پس لینوکس از نواده یونیکس به شمار می آید.

:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: تفاويندوز با لینوکس , لينوكس , امنیت لينوكس , ويندوز , ويژگي هاي لينوكس , یونیکس , سیستم ,



بازدید : 1038
نویسنده : منو تو

عادت های اشتباه در دنیای فناوری که

برایتان گران تمام می‌شود!

 

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو|www.manoto1.abco.loxblog.com


آیا می‌دانید هنگام کار با ابزارهای الکترونیکی خود، ممکن است چه اشتباهاتی مرتکب شوید که به ضررتان تمام شود و امنیت‌تان را در دنیای پیچیده فناوری مدرن به خطر بیاندازد؟ کریستوفر نول از نویسندگان وب‌سایت PCWorld در مطلب به بدترین عاداتی اشاره کرده که هر یک از کاربران رایانه‌ها ممکن است به علت نا‌آگاهی، عدم توجه یا حتی تنبلی گرفتارش شده باشند و ندانند که این اشتباه‌ها تا چه حد می‌تواند به ضررشان تمام شود.

1. عدم استفاده از سیستم امنیتی نرم‌افزارها
شاید شما فکر کنید نیازی به آنتی‌ویروس (نرم‌افزارهایی که سیستم رایانه را در مقابل ویروس‌ها، بدافزارها و دیگر نرم‌افزارهایی که بدون اطلاع کاربر بر روی سیستم رایانه نصب و راه‌اندازی می‌شوند، محافظت می‌کند) ندارید و فقط به این اکتفا کنید که سایت‌های مورد استفاده‌تان را می‌شناسید و روی لینک‌های ناآشنا کلیک نمی‌کنید و ای‌میل‌های غیرعادی را باز نمی‌کنید. اما بهتر است از هر محافظی- هر چیزی- استفاده کنید تا سیستم‌تان را در مقابل هکرهایی که از وجود شما خوشحالند (!) و درست شما را هدف قرار داده‌اند، حفاظت کنید. برای شروع می‌توانید از نسخه‌های رایگان آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنید.

2. تنبلی در تهیه فایل پشتیبان (بک‌آپ)

بعضی‌ها با افتخار اقرار می‌کنند که هیچ اعتقادی به تهیه فایل پشتیبانی ندارند و بدترین موضوع این است که خودشان هم می‌دانند کار بدی است و معمولا اعتراف‌شان را این‌طور آغاز می‌کنند که: "می‌دانم کار بدی می‌کنم اما ...". این دسته افراد بهتر است یادشان باشد که تمام هارددیسک‌های رایانه‌ها بالاخره روزی از کار خواهند افتاد و هارد شما هم استثنا نیست! پس تا دیر نشده دست به کار شوید و برای آشنایی با این کار از خودآموزهایی که در اینترنت پیدا می‌شود، کمک بگیرید.

 

 


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: دنیای فناوری ,



خداحافظ مک بوک
نوشته شده در شنبه 30 مهر 1390
بازدید : 1269
نویسنده : منو تو

اپل تولید مک بوک را متوقف کرد!

خداحافظ مک بوک

اپل تایید کرد که تولید مکبوک ها را متوقف کرده است. بنابراین اگر مکبوک اپل با بدنه پلاستیکی و پلیمری دارید خوب است بدانید که اپل دیگر مدل جدیدی از آن را تولید نخواهد کرد.
 
 
بعد از اپدیت سایت اپل، ورود او اس اکس جدید لاین و معرفی مک بوک ایر به همراه مک مینی نکته جدیدی در آن جلب توجه می کرد: ‏
مک بوک از لیست محصولات ناپدید شده بود. دقایقی بعد اپل تایید کرد که تولید مک بوک ها را متوقف کرده است. بنابراین اگر مک بوک اپل با بدنه پلاستیکی و پلیمری دارید خوب است بدانید که اپل دیگر مدل جدیدی از آن را تولید نخواهد کرد و از این پس لپ تاپ های اپل فقط شامل سری مک بوک پرو و مک بوک ایر خواهد بود. ‏
البته شاید نمایشگر ۲۷ اینچی جدید اپل بتواند ناراحتی شما را کمتر کند. Cinema Display جدید دارای پورت تاندربولت برای اتصال است و با رزولوشن 2560 در 1440 پیکسل سرعت اتصالی ۲۰ برابر سریع تر از یو اس بی 2‪.‬0 در اختیار شما قرار میدهد. ‏
 
این نمایشگر از نوع IPS است و به همراه خودش اسپیکر و وب کم HD به همراه پورت شبکه گیگابیتی و فایروایر 800 دارد. جالب است که این نمایشگر می تواند مک بوک شما را شارژ هم بکند. ‏
 
 
نکته جالب دیگر این است که این نمایشگر می تواند به صورت زنجیری به نمایشگر دیگر متصل بشود. و در نهایت یک کابل خروجی از نمایشگر آخر به مکبوک شما وصل می شود. یعنی کابل کشی کمتر و این به خاطر سرعت بالای تاندربولت است.
 
این نمایشگر با قیمت ۹۹۹ دلار از امروز وارد بازار می شود. ‏
 
 
منبع : نارنجی

:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: مک بوک , اپل ,



از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟(4)
نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390
بازدید : 1120
نویسنده : منو تو

تحقق آرزو: با عینک پرتو ایکس افکار اطرافیانتان را بخوانید!

محققان موسسه فناوری ماساچوست در حال ساخت یک عینک هستند که می‌تواند تفکرات فرد مقابل را آشکار کند. به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام و به نقل از ایسنا، این عینک که "پرتوایکس اجتماعی" نام دارد از یک دوربین داخلی برخوردار بوده که به نظارت بر حالات صورت افراد دیگر پرداخته و این داده‌ها را با ۲۱ حالت شناخته شده انتقال احساس مطابقت می‌دهد.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

این عینک در مرحله بعدی از طریق یک گوشی و چراغ‌های روی عینک از احساسات فرد مقابل خبر می‌دهد. در سیستم شبه چراغ راهنمایی این عینک، رنگ قرمز نشان‌دهنده حالت منفی، رنگ زرد به معنی حالت نیمه علاقمند مخاطب و رنگ سبز به علاقمند بودن فرد اشاره دارد. به گفته محققان، استفاده از این عینک‌ها در جریان یک گفت‌وگو مانند داشتن یک حس اضافی است که شما را از علاقمند یا بی‌حوصله بودن طرف مقابل آگاه می‌کند.

گوشی‌های این دستگاه برای افراد مبتلا به اوتیسم طراحی شده که در تعامل با دیگران با مشکلاتی روبرو هستند؛ اما این تیم تحقیقاتی اکنون از این فناوری استفاده‌های بهتری کرده‌اند. این نمونه پیش‌ساخت در حال حاضر با استفاده از دوربینی به اندازه یک دانه برنج در قاب عینک کار می‌کند که با یک سیم به یک رایانه کوچک قابل اتصال به بدن متصل می‌شود. این دوربین به نظارت بر این مطلب می‌پردازد که چقدر و هر چند وقت یکبار هر کدام از این ۲۴ حالت در صورت فرد نقش می‌بندند. سپس این اطلاعات توسط نرم‌افزار داخل رایانه تحلیل شده و پس از مقایسه با بانک حالات چهره به فرد منتقل می‌شود.

این عینک‌ها هنوز در مراحل اولیه قرار داشته و تنها در ۴۵ درصد موارد درست عمل می‌کنند، چیزی که محققان امیدوارند در جریان پیشرفت این عینک، بهبود پیدا کند. این محققان در مرحله بعدی امیدوارند که بتوانند روزی یک عینک تقویت کننده واقعیت بسازند که اطلاعات درمورد احساسات فرد مقابل را بر روی عدسی شیشه منعکس کند.

منبع : برسام

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

جارو برقی دستکشی

امروزه نه تنها دوربین‌ها و تلفن‌های همراه در ابعاد کوچک ساخته می‌شوند بلکه ایده‌هایی برای ساخت سایر وسایل در ابعاد کوچک‌تر از آنچه امروزه هستند نیز مطرح می‌شود. کریستین سالوسترو (Christian Sallustro) از دانشگاه فلورانس ایتالیا، ایده ساخت یک جاروبرقی کوچک را مطرح کرده است.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

طرح مفهومی این طراح، ساخت یک نوع جاروبرقی کوچک و قابل حمل است به طوریکه بتوان آن را مانند یک دستکش به دست کرد. اگر چه با کمک این جاروبرقی شاید بتوان فضاهای کوچک را به راحتی جارو و تمییز کرد اما برای جارو کردن کف اتاق چندان رضایت بخش نخواهد بود.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

همانطور که گفته شد این محصول فقط در حد یک ایده و به صورت مفهومی ارایه شده و در صورتیکه بعد از بررسی تمام جوانب مورد تایید قرار گیرد شاید بتوان درآینده شاهد جارو برقی‌های دستکشی رنگارنگ بود.


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: دنیای علم و تکنولوژی ,



از دنیای علم و تکنولوژی چه خبر ؟(3)
نوشته شده در یک شنبه 24 مهر 1390
بازدید : 1055
نویسنده : منو تو

نوکیا N9، تلفنی مبتنی بر MeeGo

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

استفان الوپ چندی پیش گفته بود که نوکیا اولین تلفن MeeGo ای خود را تا پایان امسال معرفی خواهد کرد. حالا این تلفن با نام N9 معرفی شده و سورپرایز های خوبی برای کاربرانش دارد. اما در چه زمینه هایی؟ این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم رسید.

در مورد مانیتور باید در انتظار یک صفحه نمایش 3.9 اینچی از نوع AMOLED باشید که رزولوشن آن برابر 854x480 پیکسل است. این صفحه نمایش جایگزین کیبرد هم شده و از این رو در N9 ما شاهد کیبرد فیزیکی نیستیم.

حالا اگر به سراغ حافظه برویم، درمیابیم که N9 با دو مدل 16 و 64 گیگابایتی از این نظر چیزی کم نگذاشته است. در باب رم هم، یک گیگابایت عدد کاملا خوب و راضی کننده ای است. مخصوصا وقتی که آن را با پردازنده 1 گیگاهرتزی OMAP و گرافیک قدرتمند SGX 530 مخلوط می کنیم؛ علاوه بر احساس رضایت از سخت افزار، می بینیم که نوکیا کمی از استراتژی های سخت افزاری قبلی اش فاصله گرفته است.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

دوربین این مدل 8 مگاپیکسلی است و با لنز زاویه باز کارل زایس عرضه می شود. دیافراگم 2.2 به شما در گرفتن عکس های بهتر در نور کم کمک می کند و البته ضبط ویدئو با کیفیت 720p و نسبت 16:9 چیزی است که تجربه کار با این تلفن را برایمان لذت بخش تر می کند.

ضمنا باید گفت که این گوشی، 135گرم وزن دارد و اگر با آن موزیک گوش دهید، تا 50 ساعت شما را همراهی می کند. باتری N9، هنگام پخش ویدئو با کیفیت 720p تا 4.5 ساعت دوام خواهد آورد و می تواند برای 7 تا 11 ساعت مکالمه کافی باشد. سیستم GPS این گوشی به سیستم نرم افزاری ناوبری "پیچ به پیچ" برای رانندگی و قدم زدن مجهز است و راهنمای صوتی هم در نرم افزار Maps وجود خواهد داشت. وای فای هم طبق معمول در این گوشی تعبیه شده است. ضمن این که پشتیبانی از HTML 5 احتمالا باعث خوشحالی شما خواهد شد.

در مورد سنسور ها هم می توانیم به حسگر تنظیم نور خودکار، قطب نمای دیجیتال، شتاب سنج و سنسور مجاورت اشاره کنیم. اسلات میکرو سیم کارت هم در N9 موجود است. پشتیبانی از OpenGL ES 2.0 هم امکان ساخت بازی های خوب برای N9 را به وجود خواهد آورد.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

N9 توانست کمی ما را نسبت به آینده ی نوکیا خوشبین تر کند. امیدواریم که این شرکت برای تلفن های مبتنی بر ویندوز فون 7 هم برنامه های خوبی داشته باشد و سخت افزاری به همین قوت را برای آن به کار بگیرد. البته انتظار توجه بیشتر به امر طراحی و زیبایی در گوشی های سطح بالای این شرکت کاملا به جا است. باید دید که N9 تا چه اندازه می تواند در بازار موفق شود و MeeGo تا چه اندازه می تواند رضایت کاربران را جلب کند.

منبع : نارنجی

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

نوار چسبی از جنس بریل

خط بریل خط نوشتاری افراد نابیناست که با ماشین های تایپ مخصوص متون با خط بریل ایجاد می شود. Kukil Han طرحی جالب از یک نوار چسب ارایه نموده که این امکان را برای افراد نابینا ایجاد میکند تا به سهولت برچسب هایی با خط بریل ایجاد کنند. بر روی این نوار برجستگی هایی وجود دارد که با فشار انگشت بر روی آن می توان متنی با خط بریل نوشت و از آنجا که پشت آن برچسبی است از آن بعنوان لیبل یا برچسب روی بطری ها، وسایل و کلیدها برای راهنمایی و اطلاع رسانی فرد نابینا استفاده نمود.

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

www.manoto.766.ir|فان کلوب منو تو |www.manoto1.abco.loxblog.com

منبع : 1 آی تی بلاگ


:: موضوعات مرتبط: دانش و فناوری , دنیای علم و تکنولوژی , ,
:: برچسب‌ها: دنیای علم و تکنولوژی ,



تعداد صفحات : 3
صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد